08 de setembre 2007

Caçada semifrustrada de Civia al nord del Maresme

Ahir a la tarda volia anar a caçar trens Civia més enllà de Calella, tenint com a objectiu prioritari fer-li una foto a Maçanet-Massanes. De tota manera no tenia gaire temps i només disposaria de dues oportunitats, que van resultar frustrades.
Però comencem pel principi. Vaig començar el recorregut a Passeig de Gràcia, on vaig escalar per pujar a un Civia que anava a l'Estació de França en servei R10. Realment el desnivell que hi ha és brutal i haurien de prendre alguna mesura encara que sigui d'emergència amb algun entarimat d'algun tram d'andana o el què sigui. Un cop a l'Estació de França vaig veure que el tren que arribava i que anava a Maçanet (la primera oportunitat de caçar un Civia a Maçanet) era una 447. Veient el panorama, vaig agafar una altra 447 que anava a Mataró i vaig baixar a Premià de Mar, per després pujar al tren que havia vista a l'Estació de França i que anava a Maçanet per baixar a Pineda de Mar, un lloc més amunt de Calella i on potser amb sort podria caçar un Civia que baixés des de Blanes per un lloc "estrany" fins ara. I així va ser, una flamant composició de Civia de 4+3 cotxes va aparèixer per l'estació, essent evidentment fotografiada a consciència. Va ser el darrer Civia que vaig veure. La resta 447 que a més anaven gairebé totes grafitejades, però una cosa exagerada i que feia ràbia la veritat. Això sí, no cal dir que a Blanes va ser treure la càmera i sortir-me un vigilant de dins un tren dient-me que no podia fer fotos, no fos cas que fotografiés el patètic estat dels trens grafitejats que dic jo que molt ben vigilat no deu estar.

En fi, tornant al tema, a Pineda vaig agafar una 447 fins a Blanes per després agafar una altra 447 fins a Maçanet. De Tordera a Maçanet l'estat de la via en algunes zones era molt dolent ja que el tren feia uns moviments laterals molt exagerats. Per cert, no sabia que a Maçanet i hagués correspondència amb metro i tramvia, segons anunciava tant la megafonia com els displays electrònics del comboi.

A Maçanet es nota ja la presència de les obres de la LAV entre Barcelona i Figueres, ja que hi ha unes quantes pilones d'un futur viaducte que passarà per sobre aquesta. Suposo que serà un molt bon punt per fer fotos, amb tres línies confluint en un mateix punt (la de Granollers, la de Mataró i la LAV). A Maçanet tot i no haver vist el Civia, que era el principal objectiu del dia, em va compensar veure una 448, un tren de mercaderies que es va apartar a la via 4, el Talgo Mare Nostrum i la 440 reformada en la qual vaig baixar cap a Granollers. I tot això en només 20 minuts d'estar per allí!

Ja de tornada cap a casa vaig anar en la 440 reformada de Maçanet a Granollers-Centre parant a totes fins a Sant Celoni. La veritat és que ja podrien transformar-la a 470 amb seients més còmodes, pels que fan el recorregut més llarg des de Portbou. Durant el recorregut passem per Riells i Viabrea-Breda, on no puc evitar sentir llàstima en veure que ja no hi ha el bonic edifici de viatgers i que ha estat substituit per uns mòduls prefabricats que a més estaven tancats i barrats. A Granollers-Centre canvi de 440 reformada pintada de "Mitjana Distància" a 440 reformada pintada de rodalies a la mateixa andana per fer el recorregut de Granollers-Centre a Montcada i Reixac, on a Montcada i Reixac-Manresa agafo un tren fins a Terrassa.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

a mi les civies no m´acaben d´agradar del tot. potser amb el pas dels anys m´acabaré acostumant. el que tampoc m´agrada es l´exces de cel que posen el personal uniformat amb el tu no puedes hacer fotos. ara nomes faltaria que ens digueren" tu con bambas no entras".
bon diumenge.
david, dénia

Adrian Gonzalez ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Joan ha dit...

Hola! Primer de tot, felicitats per la web i les fotos. Fa ja un temps que m'interessen els trens, (tot i que no em dedicaré professionalment) i la teva web trobo que és molt bona, em donen ganes de fer tot un recorregut d'una línia i fer també fotografies.

I segon, jo sóc un usuari de la línia C-1 de rodalies, de Blanes a Bcn. I ahir va ser el primer cop que vaig poder pujar a un civia amb destinació Blanes, perquè clar, com bé saps, normalment arriben fins Calella. El vaig caçar al Clot-Aragó. Jo acabava de tornar de Cerdanyola Universitat, és a dir, C-7 fins Montcada-Bifurcació, C-4 fins St. Andreu Arenal i línia 1 de metro de Fabra i puig fins el clot.

Vaig recordar el post aquest, i he decidit comentar-lo.

Bé, espero que continuis fent més fotos!

Adew!

Joan.

Adrian Gonzalez Cubero ha dit...

Per que no vas a fer fotos de la linia el papiol a mollet sobretot a sant cugat.Mes en la meva web
blogtrenes.blogspot.com