07 de juliol 2008

Nova locomotora al FC de Vallparadís

Aquest cap de setmana, coincidint amb la Festa Major de Terrassa, s'ha celebrat al Ferrocarril de Vallparadís la XIII Trobada Internacional de Vaporistes, organitzada pel Club Ferroviari de Terrassa del qual formo part. En aquesta trobada s'ha aprofitat per fer la inauguració d'una nova locomotora de galga 7 1/4" que reforçarà el parc existent.
Es tracta d’una locomotora de combustió interna a escala 1:8, per a galga VII (184 mm. d’ample de via) que reprodueix una locomotora FA-1 construïda per l’empresa nord-americana ALCO per a diferents companyies. Aquest tipus de locomotora es començà a construir a finals dels anys 1940 i representà un pas molt important en la substitució del vapor per la tracció diesel, especialment als Estats Units d’Amèrica. Les originals portaven un gros motor diesel que feia funcionar una dinamo, que a la vegada donava corrent als motors elèctrics de tracció situats als bogies. La del Ferrocarril de Vallparadís, reprodueix la locomotora número 9449 de la companyia del ferrocarril de Santa Fe. Per la seva carrosseria i colors recorda en gran manera les locomotores que inicialment arrossegaren els trens Talgo per les vies espanyoles en els primers viatges d’aquesta classe de tren.

A la foto del bloc em podeu veure conduint la nova locomotora el dia de la seva inauguració, amb la meva estimada xicota darrere que pacientment aguanta les meves neures ferroviàries dia a dia.
Per cert, la foto encara que ho posi òbviament no la vaig fer jo sinó el meu pare al qual també aprofito per saludar des del bloc.