23 de març 2009

Adéu unitats 211

Les unitats 211 ahir diumenge 22 de març de 2009 es van acomiadar definitivament. Per donar un comiat com es mereix, l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona va organitzar un viatge que si bé en un principi havia de ser Barcelona-Igualada finalment per motius tècnics va passar a ser un Barcelona-Monistrol. El viatge començava a la via 2 de Barcelona-Pl.Espanya a les 9:12, sent la 211.03 l'encarregada de fer l'últim servei d'una unitat 211. El viatge va ser directe fins a Martorell-Enllaç, on vam parar a la via 1 i després la unitat va fer maniobres per situar-se a la via 3. A Martorell teníem aproximadament 1 hora per visitar el Museu del Vapor i fer temps fent fotos a la 211. A les 10:53 sortíem de nou en servei directe fins a Monistrol de Montserrat, on tindríem fins les 11:55 de temps lliure fins la tornada. De baixava vam parar a Abrera, on jo vaig baixar i em vaig quedar per anar cap a Olesa en la 213.01. La 211 seguiria cap a Barcelona, tancant una etapa de 22 anys de servei, que van marcar l'inici de la modernització de la línia Llobregat-Anoia. El fet de no estar adaptades a persones amb mobilitat reduïda, com sí que ho estan les 213, ha estat la seva sentència de mort a la línia Llobregat-Anoia. De fet, darrerament el manteniment de les 211 era molt dolent ja que fins i tot el tren posat per acomiadar la sèrie tenia petits grafitis a l'interior. Ara falta veure què passarà amb aquest material ja que s'han sentit veus que bàsicament es canabalitzaran per donar recanvis a les unitats 111 de la línia Barcelona-Vallès. Si més no, esperem que se'n preservi una com a record del tren que va modernitzar la Llobregat-Anoia.

9 comentaris:

Joaquim ha dit...

És una pena perquè estan noves, encara rellueixen. De tota manera, el motiu de la retirada (les PMR) suposo que ho justifica sobradament.

J.A. ha dit...

Quina pena per aquestes unitats.Ha sigut tan dur el dir adéu a les 211 que fins i tot he plorat. Aquest no és un motiu just per retiar-les

Xavi ha dit...

Almenys hem pogut fer-los un acomiadament, cosa que no hem pogut fer amb moltes altres unitats que han desaparegut.

david denia ha dit...

podrien treure-les a la venda, com van fer amb les granotes. jo m´enrecordo d´haver vist a la 211.02 amb dos cotxes fent proves, l´estiu del 87.

albert gimenez jover ha dit...

per lo menys que alguna unitat 211 es quedi per fer viatges especials com a Santpedor a l'ajut de una 254

Jordi Freixas ha dit...

Espero que com a mínim en preservin alguna. Realment és una pena que retirin de la circulació aquests trens.

Per cert... què ha passat al final amb els automotors diesel?

J.A. ha dit...

El 3010-3003-3011 em sembla haver escoltat que l' havien desguassat i el 3005-4001-3006 encara el conserven

Eloi [entfe001] ha dit...

Espero que us ho hagueu passat bé.

Llàstima que no tingués notícia del viatge abans per poder venir jo també.

Ricard D.A ha dit...

jo estava a martorell i vaig veure un 211 al palau illastima que no ho sabia.Ia mes aquestes unitats son practicament noves