03 de novembre 2009

Provant la s/449 per Barcelona

Ahir vaig anar a estrenar la sèrie 449 pujant-hi. Com que tampoc tenia massa temps ni ganes de pagar un bitllet específic per el nou servei MD vaig decidir agafar el tren només del Clot-Aragó a Sants i viceversa. De tota manera, com que plego a les 15 per fer temps vaig anar a Sant Andreu Comtal on ja s'han canviat les vies i les antigues vies 4 i 6 d'estacionament han passat a ser les vies 1 (direcció Sants) i 2 (direcció Montcada). La catenària s'estava desmuntant a tota velocitat de la resta de vies i ben aviat Sant Andreu Comtal passarà de ser una gran estació a un simple baixador de dues vies amb un munt d'obres al costat.
De Sant Andreu vaig anar al Clot-Aragó on vaig esperar la flamant 449 que venia de Figueres. Amb el nou tren vaig anar fins a Sants. Les unitats 449 em van agradar molt, i de fet canvia radicalment el concepte de tren "regional" ja que la sensació que un té al pujar-hi és que és un tren tipus Alta Velocitat. És molt silenciós, amb les comoditats típiques dels trens de llarga distància (tauleta abatible, reposapeus, llums individuals de lectura i endolls a cada seient). També està bé la zona de pis baix on hi ha una barra de bar i màquines autovenda de menjar i begudes a preus raonables. L'única pega potser són els seients que són una mica massa durs (sense ser evidentment l'extrem de rodalies). També és curiosa la megafonia, que és com molt fineta i en català, castellà i anglès. Després de passejar-me per mig tren fent fotos vam arribar a Sants, on vaig baixar ja que hi finalitzava recorregut.

Segons la web de renfe i d'adif el tren seguia de buit fins al Prat de Llobregat, on em vaig dirigir amb un tren de rodalies. No obstant, al passar per Bellvitge vaig veure la doble composició d'unitats 449 allí estacionades i evidentment al Prat no hi havia res, només una 440R apartada a la via 4. Així doncs, després de treure el cap a la superfície i veure com l'espai "alliberat" per les vies encara no s'ha aprofitat per a res vaig anar a Bellvitge a veure la 449 estacionada a la via 0.

A les 17:46 era a Sants altre cop, on a la via 14 vaig agafar novament la mateixa composició d'unitats 449 (la 022 i la 031) fins al Clot-Aragó, on em vaig acomiadar d'aquests moderns trens dels que m'he quedat amb ganes de fer-hi un recorregut més llarg.

Podeu veure una fitxa i més fotos de la sèrie 449 a trenscat: http://www.trenscat.com/renfe/ut449_ct.html

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Està bé que hagin arreglat allò de la megafonia tallada! Quan van en doble composició se sap quants revisors van al tren? A Holanda els trens tenen 2 revisors que van en parella i van bastant ràpid i s'estalvien problemes!

Joaquim ha dit...

Si que són maques. Aquest matí he tingut la sort de creuar-me amb una pel davant de la estació de la L1 de Santa Eulàlia en composició doble.
Salutacions,

ferrotren ha dit...

La megafonia no m'acaba de fer el pes a mi, les dones que canten les estacions ho diuen amb un ``pijerio´´ que es massa, i el tema revisor, dir que en el meu viatge a Figueres, van passar dos revisors diferents. Si voleu comprar coses a la màquina, els preus són assequibles, com be diu en Bernat, molt producte no passa del euro. Els seients són típus 112 de FGC, són més tous els de la 448 o 440 REX.

Salutacions!

Marc ha dit...

Avui he anat a veure les obres de la línia Manresa - Calaf (com els iaios). Encara no he pogut veure el tren de balastre que tantes ganes li tinc, però he vist dues màquines d'obres treballant en la via. Com que encara em considero novato en els ferrocarrils, algú em podria dir quin nom tècnic rep aquesta maquinària?

- La primera circula a 1 km/h i sembla que neteja el balastre que s'acumula entre les dues vies a través una cinta transportadora.
- L'altre és molt típica. Té unes punxes que s'introdueixen entre les travesses i a través d'unes vibracions belluga el balastre per anivellar les vies.

Gràcies, sinó no sé com collons anomenar-les quan posi les fotos al meu blog.

Víctor Xaubet ha dit...

A la 449 que he agafat avui una porta interior no s'obria bé, i el revisor l'ha bloquejat i ha quedat oberta. Tenen ordre d'informar de les incidències i es veu que no tenia cobertura al telèfon. Ha estat divertit sentir com maleïa renfe.

Anònim ha dit...

Entonces, se puede viajar en tren de media distancia con billete de Rodalies si el mismo recorrido se podría hacer en tren de Rodalies??

Bernat Borràs ha dit...

Teòricament no es pot viatjar en el MD o un CEX amb bitllet de Rodalies enlloc, però entre Clot i Sants l'interventor mai et demanarà el bitllet ;)

Anònim ha dit...

Ah, ya entiendo.
Gracias.

Joanet del cabàs ha dit...

Els canvis duts a Sant Andreu Comtal no fa res més que seguir perjudicant la gent d'aquest barri juntament amb l'especulació immobiliària entre altres coses. Això encara els dificultarà més la necessitat d'agafar el tren tenint només Sant Andreu Arenal i haver-se de desplaçar cap a Sants, Estació de França o Passeig de Gràcia si necessiten anar cap al sud. Ells també tenen tot el dret en tenir aquesta parada juntament amb la de Sant Andreu Arenal, i és totalment injust que juntament amb les obres del T.A.V. acabin fent-ne un simple baixador.

Anònim ha dit...

Acabo de llegir al FTC que alguna 449 ja ha estat grafitejada. Quin país! (I ho dic pensant tant en els qui embruten el que és de tots com en els qui no posen tot l'interès a evitar-ho.) (PeJorba)