21 de novembre 2009

Tall FGC Les Planes-Baixador de Vallvidrera

Avui al matí hem anat a veure el tall de la línia de FGC entre Les Planes i Baixador de Vallvidrera, per la substitució de les agulles en aquesta primera estació (en concret de les quatre agulles que formen la doble diagonal entre les vies generals).
Els trens circulaven únicament des de Sabadell i Terrassa fins a Les Planes (anunciats a les pantalles com a S1 Les Planes o S2 Les Planes). A l'estació finalitzaven trajecte a la via 2 i sortien novament cap a Terrassa/Sabadell utilitzant l'agulla existent al costat Sant Cugat, agulla per la que rarament es veuen trens. De Les Planes a Baixador hi havia fins a 12 autobusos substitutoris (tamany petit). I de Baixador de Vallvidrera a Barcelona hi havia dos trens llançadora oferint un interval de pas de 20 minuts. Això era degut a que circulaven per via única (la via 2) entre Sarrià i Baixador de Vallvidrera. Era molt curiós baixar de Baixador fins a Sarrià per via contrària a l'habitual. A Peu del Funicular a més, per falta de visibilitat del maquinista, un dels agents d'estació donava el "tren disposat" amb paleta, una imatge que des del segle passat no s'havia vist en aquesta línia.

Demà, dia 22, el tall segueix i dilluns es reprèn el servei amb normalitat.

4 comentaris:

Elliot ha dit...

Atenció perquè el proper cap de setmana hi ha obres a l'estació de Sant Andreu Arenal (Renfe). Els dies 27, 28 i 29 els primers i últims trens de les línies C3, C4 i C7 seran desviats per Sant Andreu - El Clot (corregiu-me si vaig equivocat perquè no ho he escoltat bé a la megafonia).

Sobre les obres que comenta en Bernat, he llegit avui a El Periódico que alguns viatgers es queixaven de la falta d'informació.

Albert Gimenez ha dit...

Per que no utilitzaven la via 1 i 3?

Marc ha dit...

Molt bona l'actualització de la Catalunya Nord al web. La terra pot ser catalana, però els ferrocarrils són un altre món (m'encanten!). Gràcies per la feina ben feta!
Només volia fer un comentari sobre el Voló. Allà tenen l'anomenada autopista ferroviària, que és un tren amb vagons especials per pujar-hi remolcs de camió. Aquest sistema es diu Modalohr i és força curiós. Ho haveu vist?

ATENCIÓ: En el diari Regió7 d'ahir dilluns hi ha l'aparició estelar d'en Bernat a la contraportada!!! Però discrepo sobre el projecte de tramvia a Manresa: el volum de trànsit que reduiria no compensa l'espai viari que comporta un tramvia.

TREN euromed despedida 101 ha dit...

aixo cada dia provoca problemes els de FGC no saben el que fan renfe canvia les agulles en 8 hores cada una o sigui en una nit no ho podrien fer aixi tambe