31 d’agost 2007

Manresa FGC - Manresa renfe

Aquesta tarda he anat a Manresa ben acompanyat. El viatge ha començat a Barcelona, on hem agafat un S8 per baixar a Martorell-Vila i observar les obres de la nova estació, que estan pròximes a finalitzar-se, potser en un parell de mesos o així. Destacar que a Pallejà ja es veu catenària a les dues boques del nou túnel urbà (així com les vies) de manera que tot apunta a que amb el proper canvi d'horaris, i l'entrada en servei dels metros comarcals, ja hi hagi doble via completa de Pl.Espanya a Martorell-Enllaç. Després d'haver parat a Martorell-Vila hem anat a Martorell-Central per esperar el R5 que ens duria directament fins a Manresa-Alta. L'estació de la capital del Bages estava ampliant l'andana secundària a més de construir un nou pas inferior dotat d'ascensors de cara a l'entrada en funcionament del metro comarcal, quan es faran servir les dues vies per a realitzar encreuaments. Li queda molt poc per estar finalitzada però encara s'estan realitzant obres, que en aquests moments es centren en canviar els suports de catenària. De tota manera, s'hi ha guanyat força i de fet ara per ara la segona andana fa més goig que la principal. A Manresa-Alta ens hi hem estat ben bé més d'una hora veient passar un parell de R5 en cada direcció. Agrair des d'aquí l'amabilitat del cap d'estació, com de costum en aquesta estació.
Ara ja sol, de Manresa-Alta he anat a peu fins a l'estació de la xarxa de via ampla de Manresa, fent un passeig d'uns 25 minuts pel centre de la ciutat. Un cop a Manresa estació he fet força fotos de tot, ja que a trenscat em faltaven força fotos d'aquestes instal·lacions. Com que eren les 7 de la tarda i cap a les 8 passava el regional cap a Lleida he decidit esperar-me per fer-li una foto, donat que és l'únic tren diferent de les unitats 447 de rodalies que passa per allí. Bé, també hi ha el saler de Flix però circula molt més tard a la nit, o si no cal perseguir-lo d'horeta al matí. L'espera ha valgut la pena perquè a més ha estat un servei a Lleida servit per una unitat 470 en lloc de la 440R habitual.

De Manresa a Terrassa he anat en un semidirecte que en menys de mitja horeta i d'haver parat només a Sant Vicenç de Castellet m'ha deixat a la meva ciutat. De fet feia temps que no agafava un semidirecte de Manresa a Terrassa i realment s'agraeix que pari poc, tot i que potser en alguna de les estacions per on passa (Viladecavalls, Vacarisses, ...) hi hauria demanda perquè hi paressin més trens.