09 de desembre 2006

Viatjant pel sud de França

Durant el pont hem estat de viatge amb la xicota durant 3 dies a Carcassona, amb una escapada el darrer dia a Millau per veure el nou viaducte. El dia 7 de desembre al matí ens vam escapar a l'estació de Carcassona un moment. Cal dir que vam estar de sort i en només 20, 30 minuts que vam estar per allà vam poder veure circular un tren exprés, un tren especial amb vagons de la FS (Ferrocarrils Italians) que van passar sense parar direcció Toulouse (vaig pensar que potser era un tren llogat que anava a Lourdes...), un Corail Teóz que anava a Bordeus i un TGV que anava a Toulouse (crec). A més, també va arribar una locomotora de maniobres amb unes plataformes que imagino que estaven fent treballs a la via. Tenint en compte que després hi havia un munt de trens suprimits (degut a una vaga de la Sncf) ens podem considerar afortunats. A les vies de l'estació a més hi havien estacionats un Z27500, que em va encantar, un X73500 i una BB509300, a més d'una locomotora de maniobres. L'estona que vam estar a Millau va ser menys afortunada quant a circulacions. Primer vam estar per l'estació on hi havia estacionat un omnipresent Z2 en força mal estat de pintura. Després vam anar al poblet de Peyre on hi havia hagut un baixador i des d'on es veia una vista molt maca de la via amb el viaducte de Millau al fons, tot i que no vam poder fer una foto amb tren. Realment aquest pont és extraordinari i molt impactant de veure... Si en lloc d'una autopista hi passessin trens ja seria el súmum!!

4 comentaris:

Pol Llopart ha dit...

Hola

-Jo tb vaig anar per el pont a França i vaig estar a Toulouse i amb el Tgv vaig anar a Narbonne i vaig passar per Carcassone. Vaig anar de BCN a la tour de carol. LA estació de Tolouse estava hi havien un munt de trens pq tots els de la vaga estavan alla un munt de ters i teoz corail i uns quants luenea cap a paris!!
Avies de aver anat a Toulouse jejejeje

DW

Pol Llopart ha dit...

http://pol-jo.blogspot.com/2006/12/grve.html

el meu blog on surt fr

Frederick Engel ha dit...

Hola, jo estic cada estiu al departament on hi ha el pont de millau, també hi ha un pont que també está bé per el mataiex departament tirant cap a naucelle. Que es aprop de on estic jo cada estiu. Fa dos estius vaig tornar a Barcelona desde allá en tren, vaig anar de allá fins a toulouse amb un TER(Regional, més comode que els nostres). Clar que era de una sola via la linea. Després vaig arribar a toulouse on vaig canviar al TGV per anar fins a Narbonna. I de Narbonne, fins a Barcelona amb el talgo. El més comode de tots el TER(El regional o rodalies). El TGV, no sé, una mica antic, i el talgo no diguem. Bonic per fora pero incomode per dins. Vaig passar per la linea de portbou(on ralentia per fer el canvi de ancho de via). Aixó de que en espanya tinguem un ancho de via diferent es un pal. El pont de Millau... Deu ni dó quin pontet. En el foro de transport català en la secció suggeriment hi he ficat dues webs de trens de frança. Bueno, segueixo cotillejant.

Anònim ha dit...

Et felicito pel blog, el millor, i no cal què parlem del web, el summum.

Hi ha un tren que va fins a Millan, una petita ciutat prop de Carcassona camí del Capcir que fins fa una colla d'anys anava fins a Perpìnyà. encara es poden veure els monumentals tunels i ponts del tram abandonat. Saps alguna cosa d'aquesta línia?