14 d’octubre 2007

Darrers dies de trens per Pallejà per la superfície

Avui he anat a Pallejà per veure l'estat de les obres de soterrament de la línia, que estan ja en els seus retocs finals. De fet, segons m'han informat que possiblement a finals de la setmana entrant ja circulin els trens pel nou túnel. Realment avui ja es veia tot molt acabat i estaven treballant en detalls a l'interior del túnel a prop de la seva boca sud (costat Barcelona). La via i catenària ja estan col·locats a l'espera de connectar-se amb les vies existents. Així mateix, també ja hi ha la nova senyalització lluminosa tot i que encara roman apagada. Pel què fa a l'estació, l'entrada pel costat oest (on hi havia hagut l'antic edifici de viatgers) ja disposa fins i tot de senyalètica i només quedaven per col·locar les baranes de la boca d'accés. El túnel pel costat nord ja fa temps que està finalitzat i només manca fer la connexió amb les vies actuals.
Donat que queda tan poc temps perquè entri tot plegat en servei he aprofitat per fotografiar (si és que encara no ho havia fet prou...) el traçat en via única provisional amb els seus dos passos a nivell amb barreres. Ben aviat tot això passarà a la història i ja tindrem doble via de Barcelona a Martorell-Enllaç, que properament s'estendrà fins a Olesa de Montserrat, i sense passos a nivell. Els últims reductes de passos a nivell amb barreres a la xarxa de viatgers de la Llobregat-Anoia seran a Vallbona d'Anoia i Igualada, quedant el de Masquefa en principi només per a vianants.

Per cert, també he aprofitat per comprar una T-10 de 3 zones a la taquilla de Pallejà que ben aviat passarà a la història i serà substituida per una MAE. Cada cop és més difícil trobar una taquilla "clàssica" a FGC...!!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Quant temps i diners hem hagut de posar tots per posar a to una via que FEVE volia tancar i que clarament podia donar beneficis? Sempre igual! I ara a sobre FEVE es nega a cedir terrenys i edificis de quan la línia arribava a Berga, que en teoria ja hauria d'haver donat. Fa fàstic! El mateix que amb la línia de la Pobla de Segur i RENFE!

Anònim ha dit...

Els interiors de l'estació han quedat molt bé, on hi destaca la lluminositat i el color blanc en contraposició del malament que va quedar en la meva opinió l'estació de Sant Andreu de la Barca. Hi vaig entrar ja fa més d'un mes perquè s'hi podia accedir tranquilament des d'un carrer que no estava tancat. En aquell moment ja estava posada tota la senyalètica i només quedava netejar i col·locar les barreres tarifàries i les MAEs. També s'hi podia circular per la via donat que hi havia una màquina per treballar amb la catenària. Llàstima no haver portar càmera.

FTR

Pol ha dit...

molt xula la nova web, pero algun planol com el de TMB esta deformer

adrian gonzalez cubero ha dit...

Si molt xula la web Bernat te fins a videos al youtube.