30 de gener 2008

Caçant Civies al Baix Maresme

Feia temps que volia anar a caçar trens Civia entre Mataró i Barcelona, donat que ara ja n'hi ha molts en servei i estan tots a la línia R1, excepte els de la línia R10 que van a l'Aeroport. El cas és que des que es van posar en funcionament els dos primers Civia que no anava a caçar-los per la zona i avui he aprofitat, fent fotos de Civies a estacions on encara no els tenia agafats, com són les estacions de Premià de Mar, Cabrera de Mar-Vilassar de Mar, Ocata i El Masnou. M'ha quedat pendent Montgat-Nord, ja que el sol ja era excessivament baix (de fet durant tota la tarda era complicat fer fotos mirant direcció Barcelona) i a més he agafat un tren a El Masnou que era directe fins a Badalona... és el què té la renfe, que quan agafes un tren de rodalies no saps ben bé a quines estacions para i a quines no. La propera etapa serà anar a fer fotos més amunt de Mataró, per Llavaneres, Caldetes, Arenys, Canet, Sant Pol o Calella i fins i tot fins a Blanes... no sé si és habitual però el primer Civia que he agafat acabava el seu recorregut al primer poble de la Costa Brava.
A la foto un Civia de 463+464 a Ocata, al bellmig d'El Masnou. No sé perquè m'imaginava tota l'estona la línia actual sent substituida per un tramvia modern. Potser un cop desviada la línia general per l'interior seria una bona solució per permeabilitzar la zona, evidentment un cop la N-II també estigués fora del tot. D'altra banda, perdre el recorregut de la primera línia ferroviària de la Península seria molt trist...

4 comentaris:

Joaquim ha dit...

A Badalona hi ha una via de maniobres que neix allà i va en direcció Barcelona. Potser seria una bona idea ficar-s'hi just a l'inici i fer fotos d'un tren mentre esta parat, desde les rodes. No hi ha gaire perill donat que tens una bona protecció, pero et mirarien com un boig i probablement vindria algun responsable a dirte que què fas.
De tota manera crec que la foto valdria la pena.
Salutacions,

Víctor Xaubet ha dit...

Cada cop més els Civies vénen des de Blanes.
Respecte al tramvia que dius, jo crec que el millor seria posar més trens en direcció Barcelona, però ja sabem que això es impossible per la saturació de Barcelona. La linia 1 no está saturada, per això no veig motiu per canviar-la a tramvia.

Anònim ha dit...

perque sols pasan trens de rodalias per mataro.Perque per anar a girona o has de anar a maçanet o a barcelona.

Contestarme perfavor

Pol ha dit...

Ei ! Bernat !

Crec que a la línia C1 es quasi com un trenvia, hi ha molta freqüencia de pas en les estacions més properes a barcelona fins a Mataró, jo ahir també vaig caçar un Civia, no a la C1 ni a la C10, sino a la C4 a Vilafranca ! està al meu bloc:

Pol Llopart

http://pol-jo.blogspot.com/