21 de gener 2008

El meu primer viatge en Alvia: Barcelona-Lleida

Avui per motius laborals he realitzat el meu primer viatge en Alvia, en el trajecte Barcelona-Lleida i Lleida-Barcelona. Hem agafat el tren a la via 11 de Barcelona-Sants després d'haver de passar per el control de "seguretat" que tenen muntat a l'accés a aquella andana. El tren, el 120-009, ha arribat a les 9:20, tenint prevista la seva sortida a les 9:30. Anàvem en classe turista, al cotxe número 3. És curiós el fet que la porta d'accés en lloc d'estar a un dels extrems del cotxe està al mig, provocant una certa desorientació en el desplaçament per dins el tren. El tren interiorment és com qualsevol dels de grans línies més nous, amb seients prou còmodes en disposició 2+2 orientats en el sentit de la marxa excepte els primers, que formen un grup de 4 amb tauleta al mig. Destacar que l'obertura de portes que separa els departaments de les plataformes teòricament es realitza automàticament, però tothom sempre havia d'acabar posant la mà sobre el sensor del sotre perquè s'obrís.
Retornant al viatge en sí, hem sortit amb 7 minuts de retard de Barcelona-Sants i hem circulat a bona velocitat cap al sud, arribant a l'intercanviador d'ample de Roda de Barà cap a les 10:20. El tren afluixa la velocitat i canvia l'ample de via sense arribar ni tan sols a parar-se del tot, en una transició força suau. Quina diferència dels Talgo remolcats que necessiten 20 minuts per a realitzar la mateixa operació! Ja per la LAV he recorregut per primer cop el tram entre Roda i Camp de Tarragona, on hi havia diversos AVE sèrie 103 estacionats, arribant a Lleida-Pirineus puntualment minuts abans de les 11, uns 5 minuts abans de l'hora oficial.

Un cop finalitzada la reunió hem tornat a l'estació de Lleida-Pirineus per agafar l'Alvia de les 14:35 que ha arribat a la via 1 de l'estació tres minuts abans. Durant el viatge de tornada destacar dos fets: l'encreuament a l'estació de Camp de Tarragona amb un Avant de la sèrie 104 en proves que venia del costat Barcelona per la via general a tota velocitat i que es dirigia cap a Lleida i el pas per l'estació de Sant Vicenç de Calders "a contravia" és a dir circulant per l'estació direcció Barcelona per la via 1. L'arribada a Sants s'ha fet per la via 12 a l'hora prevista.

Durant la tornada a Terrassa destacar que les obres de la nova estació de Terrassa Est-Passeig del Camp estan molt avançades, amb les andanes ja pràcticament finalitzades i escales mecàniques ja instal·lades. Ben aviat tindrem estació nova de renfe a Terrassa... no m'estranyaria gens que fos abans del 9-M.

2 comentaris:

JaMiRo! ha dit...

Bernat,

El setembre del 2006 jo vaig fer dos caps de setmana seguits BCN-Madrid anar i tornar. La veritat és que, en turista, la comoditat no fou el millor per a la duració del viatge (tocaba anar fins a Lleida en ample ibèric).

Igualment, he de confessar que cada dos per tres movia el cul més que no pas per la comoditat, per fer fotos o mirar embadalit per les finestres de la cafeteria. :-D

Salut!

metroes ha dit...

Hola,

Una curiosita es que el seients si ti fixes es mouen, de tal manera que quan vas direcció Madrid mires cap a Madrid i el de 4 esta a no se on, en canvi quant tornes esta el de 4 al costat contrari i els de 2 del reves. els de 4 canvien la taula de lloc i la possen a l'altre extrem i el de 2 els mouen simpament

pol, metroes