En primer lloc, he anat de Pl.Catalunya a Castellbisbal. En aquesta estació he fet parada i fonda abans d'agafar la línia Papiol-Mollet i durant l'hora llarga que m'hi he estat he pogut veure fins a tres trens de mercaderies, una locomotora aïllada, maniobres de la 311, 447, AVE i Avant per la LAV i l'estrella del dia: la 333.356 remolcant vagons tremuja per les obres del Papiol-Mollet. Al veure-la m'he alegrat molt, ja que era una peça que encara no havia pogut caçar per terres catalanes en colors renfe operadora; desgraciadament els grafiters de torn ja havien fet de les seves... la locomotora ha passat per la via 2 de Castellbisbal (com fan ara tots els trens, la via 4 ja no s'utilitza per a quasi res) direcció Rubí/Papiol, però amb la incògnita d'on aniria i si me la tornaria a trobar.
Agafo el R7 de Castellbisbal fins a Rubí, format per una 447 en simple. Un cop a Rubí vec el tren remolcat per la 333.356 estacionat a la via 6 esperant pas. He baixat a Rubí i m'he esperat 1 hora fins al següent R7: el motiu de la restricció de la freqüència de pas és que entre Cerdanyola-Universitat i Rubí es circula per via única, concretament tots els trens ho fan per la via 1 (la del costat mar) ja que l'altra està en ple procés de renovació per la nova via de 3 carrils. Precisament la via 2 està tota canviada de Cerdanyola-Universitat fins a Sant Cugat i s'està treballant intensament al tram entre Sant Cugat i Rubí, sempre per la via 2. De tota manera, de moment només es col·loca la travessa que va preparada per al tercer carril però es posen només els dos carrils d'ample ibèric. Durant l'hora que he estat a Rubí, a més de poder gaudir tota l'estona del soroll de la 333.3 de fons, he pogut veure un mercant circulant direcció sud i les 447 de la línia R7. A més, també he pogut veure la base de muntatge que han instal·lat invaint totalment l'aparcament de vehicles de l'estació.
La darrera etapa seria a Sant Cugat, on m'hi estaria 1 hora més amb l'esperança de veure la 333.3 i la via ja renovada, a més d'un tram sense via en la qual encara s'ha de muntar la nova. He pogut veure el butaner circulant cap al sud i un R7 circulant també en la mateixa direcció. I quan ja semblava que estava tot dat i beneït, ha aparegut la 333.3 amb el carregament de vagons tremuja al seu darrere. L'espectacle ha estat servit. Finalment, he tornat amb la 447 fins a Cerdanyola on he canviat en molt poc temps a una altra 447 en simple que m'ha dut fins a Terrassa. Per cert, que el maquinista s'ha quedat a gust parant la 447 a l'extrem oposat de l'andana el més allunyat de les escales de sortida possible; tant li costava parar al lloc adequat, obrir portes, tancar portes i aleshores tirar endavant? Així doncs, la darrera etapa ha estat una excursió per l'andana de les vies 1 i 2 de Terrassa...
2 comentaris:
No tenia ni idea d'aquestes obres. Perquè serviran? I la duplicació de la via entre Mollet i Baricentro quan es farà
salutacions i felicitats pel bloc i el web
Hola Arnau,
Les obres del 3r carril serviran per pode passar trens de mercaderies d'ample internacional des del Port de Barcelona cap a França. Aquests trens aniran primer pel nou ramal Can Tunis-El Papiol (que està ja a punt per instal·lar el 3r carril) i per la Papiol-Mollet (la línia en qüestió). A Mollet se suposa que els trens de mercaderies entraran a la línia d'alta velocitat per seguir fins a França en ample internacional.
Publica un comentari a l'entrada