Per marxar de l'Estació de França he fet servir una doble composició de Civia (3+4) fins a El Clot-Aragó, trajecte força inèdit en tren de rodalies fins ara, amb la particularitat que el Civia anava fins a Maçanet-Massanes, quan fins abans dels canvis aquests mai havien passat de Calella. En fi, esperem poder gaudir de l'Estació de França en plenitud ferroviària durant molts anys!
02 d’agost 2007
R1 a l'Estació de França, com als vells temps
Avui he anat a l'Estació de França a veure com durant poc més d'un mes es recupera l'antic recorregut dels trens de la línia de la costa del Maresme, que de sempre havien tingut origen en aquesta estació, si bé era a l'antiga estació de rodalies. La veritat és que l'Estació de França des del 1992 qui l'ha vista i qui la veu. Si durant un bon temps va caure en desús i va quedar com a terminal secundària dels trens de mitjana distància que van al sud i oest de Catalunya, l'arribada de la línia d'alta velocitat a Sants i la reducció de vies d'aquesta, ha fet renéixer l'Estació de França on primerament van començar a sortir diversos trens de llarga distància (Alvia, Altaria i Arco, a més dels talgos cap a França) per després sumar-s'hi la línia 10 de rodalies l'any 2006 i finalment durant el mes d'agost de 2007 i de manera temporal, tots els trens de la línia R1 tenen el seu origen a l'estació del costat del Parc de la Ciutadella.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
La veritat és que fa molt de goig la punyetera; esperem que sigui per molts anys...Ja estem observant com veritablement és una estació amb potencial: el moviment humà d'aquests dies és increïble... ;-D
jo espero que l'estació de frança sigui també la futura terminal dels tgv's que vinguin de frança amb destinació barcelona. penso que es la millor manera de canviar els sinistres plans dels "renfos", que desde fa anys ens volen tancar la bonica estació per especular amb els terrenys i fer-ne no sé quants hotels. d'altra banda, aquesta meravella arquitectònica no està només infrautilitzada amb els trens, sinó també humanament, perquè tots els voltants de les vies (per cert, la via 1 i la 2 encara estàn "amputades") i a l'alçada de fins a l'equivalent de 4 o 5 pisos es podrien utilitzar per fer comerços, sales d'espera en condicions, perruqueries, supermercats, botigues... en lloc de çò, els renfos tenen unes oficines mig tancades. l'estació de frança té molt futur.
Publica un comentari a l'entrada