30 de novembre 2007

Darrer dia (esperem) de trens desviats per Vilafranca

Avui he anat a "acomiadar-me" dels trens de llarga distància passant per la línia de Vilafranca. Des del 20 d'octubre quan les obres de la LAV van provocar que es desplacés una de les parets del túnel de FGC que es va tallar la línia totalment a Bellvitge. Des del 17 de novembre els trens han tornat a circular però únicament per la via 1, de manera que només podien passar-hi trens de rodalies a raó de 3 trens per hora i sentit a l'hora punta del matí; la resta del dia 2 trens. Finalment, avui 30 de novembre ha estat l'últim dia del tall ja que demà 1 de desembre tots els trens recuperaran la normalitat, tant les línies 2, 7 i 10 de rodalies, com els de mitjana i llarga distància que surten de Barcelona cap al sud.

És per això que per fer fotos de trens "estranys" (o potser ara ja no tant) passant per la línia del Penedès me n'he anat primer a Sant Feliu de Llobregat per caçar el Talgo a Lorca i després a Vilafranca del Penedès a immortalitzar el Talgo Mare Nostrum i un Euromed servit amb Talgo VII. Quan ja me n'anava, he tingut la sorpresa que el tren que venia de Sant Vicenç de Calders i que anava a Manresa l'han desviat per la via 1 de Vilafranca, de manera que he pensat que era molt probable que el Talgo Triana avancés la doble de 447. I així ha estat.


De tornada he fet canvi de tren a Martorell, agafant la R7 fins a Cerdanyola i novament la R4 fins a Terrassa. La veritat és que em pensava que guanyava molt temps fent aquesta drecera però realment el guany només ha estat de deu minuts. A veure si es construeix la línia orbital ben aviat, ara que aquesta setmana se n'ha donat a conèixer el traçat "definitiu" i anar de Vilafranca a Terrassa es converteix en cosa de molta menys estona i no pas d'una hora i mitja ben bona en el millor dels casos.