14 de novembre 2007

Viatge a París (última part). Tornada a Perpinyà

El dia 4 de novembre era el darrer i vam decidir dedicar-lo a la tornada cap a Perpinyà. Primer desfèiem el recorregut per París que havíem fet tres dies abans, és a dir, agafant el metro línia 6 a Boissière fins a Charles de Gaulle-Étoile i des d'aquí amb el RER A fins a Gare de Lyon. La veritat és que tot i ser diumenge els temps d'espera tant al metro com al RER van ser molt curts, no sé si per casualitat o perquè realment hi ha molts combois. Arribàvem a la Gare de Lyon cap a dos quarts de vuit del matí i el nostre TGV no sortia fins les 8:24. Aprofitem per fer un bon "petit dejuner" en un dels cafès situats darrere els topalls de l'estació, que per ser París surt força bé de preu. Des de la terrassa podem veure el conjunt de vies de la Gare de Lyon, on bàsicament hi ha TGV tot i que algun que altre tren de tipus diferent de tant en tant s'hi infiltra.
Arriba l'hora de pujar al TGV, que novament és Duplex i en doble composició. Altre cop anem en primera classe i al pis de baix. El viatge de tornada el realitzem en 7 minuts menys que l'anada ja que aquest cop el nostre tren només pararia a Montpellier, Beziérs i Perpinyà. El recorregut de 4 hores 59 minuts no es fa gens pesat, i anem a uns 300 km/h força sostinguts fins a Nîmes, on s'acaba la LGV. A Montpellier fem una parada bastant llarga, que feia pensar que potser el TGV Duplex de darrere es quedaria a la capital de Llanguedoc. Però no va ser així, i vam seguir en doble de TGV Duplex cap a Beziérs, on va baixar força gent, i Perpinyà.

Un cop a Perpinyà anem a l'aparcament per agafar el cotxe. Per haver-hi estat 4 dies la cosa surt per uns 20 i poc euros, que dins el què cap està prou bé. La darrera etapa del viatge seria en cotxe de Perpinyà a Terrassa. Ressaltar que des de l'autopista vam veure les obres de la LAV entre Perpinyà i Figueres, que ja té les obres de plataforma fetes i ja hi ha instal·lats els pals de catenària, que són iguals que els de la LAV de Barcelona però blancs-gris. Destacar com a fet curiós, amb el qual no havia caigut, que a la sortida del túnel del Pertús pel costat nord la doble via es separa i realitza un salt de moltó sobre ella mateixa per tal de passar de circular per la dreta a circular per l'esquerra. Realment és molt curiós de veure!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

esta molt be els 4 dies de parking 20 euros, com a la renfe, si t´en vas 4 dies 40- i aixo amb el descompte del bitllet de primera d´anar i tornar que no et cobren les primeres 48 hores. quin mal que tin del marketing.
david dénia

David ha dit...

Ostia! Jo anava aquell dia al mateix tren i també en primera classe. L'única diferència és que jo vaig esperar-me amb el Talgo a la tarda (no volia perdre'm la cafetera). Aquí hi ha una ressenya del viatge.

Alex86bcn ha dit...

Bernat!! Com sempre unes fotos impressionants! Suposo que es el fet de que siguin d'una xarxa totalment desconeguda que fa que destaquin tant! (i això que el teu treball a Trenscat es simplement increible!!!!)

M'ha resultat molt curiós el tema dels trens pneumàtics! I les estacions, oloren a metro de veritat, a GMB!!! Per cert, tenen les mateixes màquines d'snacks que al FMB no? Jajajajjaja

Primer em vas contagiar el friki-vicio pel ferrocarril i ara em faràs anar a París a fer el frikachu amb els trens! jajajaja

Una abraçada!!