08 de novembre 2007

Viatge a París. Molt Metro i Funicular de Montmatre

El segon dia a París començava agafant el metro a Trocadero, en concert la línia 9. Només entrar veiem que a les pantalles diu que la circulació de metros a la línia 9 no funciona bé perquè un tren s'ha averiat a Saint Philippe du Roule. Decidim baixar igualment; l'andana està força plena però aviat bé un comboi. Hi pugem i anem fins a Iéna i Alma Marceau sense gaires problemes. En aquesta darrera estació el tren s'està ben bé 10 minuts parat; la gent ja havia començat a marxar escales amunt buscant alternatives però finalment fa sonar el tancament de portes una bona estona i molts viatgers tornen enrera i entren al tren de nou, amb el qual ja anem sense dificultats fins a Miromesnil. En aquesta estació canviem a la línia 13, mitjançant un dels múltiples i llargs passadissos d'enllaç. Crec que el tema dels enllaços està molt pitjor que a Barcelona, si bé té més encant, perquè a més els minusvàlids ho tenen complicat a l'haver-hi molt poques estacions adaptades amb ascensors. Seguim trajecte cap a Saint-Lazare on canviem de nou de línia i agafem la línia 12 direcció Porte de la Chapelle fins a Abbesses, estació que conserva tot el sabor de principi de segle i que té una boca d'accés preciosa, com podeu veure a la foto del bloc, que de ben segur que mai es substituirà per una "moderna"(?) mampara de vidre de disseny, tal com passaria aquí.
Un cop a Abbesses esmorzem i ens dirigim a agafar el petit funicular de Montmatre, pel qual haurem de fer una mica de cua però res de l'altre món. Només hi havia una de les dues cabines circulant; per l'altra via no hi havia res, ni tan sols la cabina parada, ja que suposo que deu estar en manteniment. Fem una volta per Montmatre i anem cap al Moulin Rouge, parada Blanche de la línia 2 i anem fins a Barbès Rochechouart, on canviaríem a la línia 4. L'estació de Barbès Rochechouart de la línia 2 vam tenir l'agradable sorpresa de descobrir que estava a l'aire lliure, situada en un viaducte que ningú pensa soterrar perquè no molesta i la gent hi conviu perfectament. Amb la línia 4 anem fins al cor de París, a la parada Cité, on aprofitem per veure la mítica catedral de Notre Dame i tota l'illa.

Ja a la tarda agafaríem de nou el metro, primerament la línia 7 entre Pont Marie i Palais Royal-Musée du Louvre. Finalment, al vespre després d'haver voltat pel famós museu i haver vist la Mona Lisa vam agafar la línia 1 de Palais Royal-Musée du Louvre fins a Charles de Gaulle-Étoile i la línia 6 fins a Boissière. Comentar el curiós final de la línia 6 a Charles de Gaulle-Étoile on de fet no acaba, sinó que fa un llaç (o bucle) i torna cap a Nation, de manera que el maquinista no ha de canviar de cabina en cap moment si bé a la parada Kléber baixa a estirar una mica les cames. També aprofitar l'avinentesa per comentar que xoca veure que mentre per tota la xarxa ferroviària de França els trens circulen per l'esquerra al metro de París circulen per la dreta. Una mica el mateix que passa a Madrid però a la inversa.