El dia va començar a Ribes-Enllaç on vam agafar un dels automotors Beh, ja tots ells pintats amb els nou esquema de colors i reformats (excepte l'A8 que s'està reformant i no està a la línia). Vam sortir de la via 2, ja que a la via 1 hi havia l'A11 esperant circular. A Queralbs vam creuar amb l'A10 i vam arribar a Núria a les 10 del matí. A Núria hi havia els dos "Sport Wagen" ex-Furka Oberalp a la via 3 estacionats, amb un rètol que posava "Fora de Servei". És curiós veure aquells cotxes suïssos pintats encara amb els colors originals a l'estació de muntanya, que teòricament hi són per a evacuació, tot i que de fet no estan acoblats a cap locomotora. El cas és que ningú sap ben bé el motiu de tenir aquests cotxes.
Volíem iniciar el descens a peu però el dia pintava una mica magre. A Núria estàvem només a 3ºC i queia neu granulada. Finalment, després de fer un bon esmorzar al bar Finestrelles vam decidir-nos a baixar, ja que també semblava que la precipitació afluixava. El Camí Vell de Núria estava marcat com a apte per a la circulació però amb precaució, ja que algunes pedres podien relliscar una mica perquè estaven mullades. A les 11 del matí iniciaríem el recorregut i fins les 4 passades no arribaríem a Queralbs, però el cas és que es tractava d'una baixada tranquil·la en la qual faríem parades a diversos punts per fotografiar els cremalleres, sota un temps totalment canviant: pluja, sol, núvols,... Vam parar a la zona del Poste Tort, Pla de Sallent, Fontalba, el túnel del Navarro i la corba dels nínxols.
Finalment, vam agafar el cremallera de les 17:12 des de Queralbs fins a Ribes-Enllaç, on vam tenir la darrera sorpresa del dia ja que hi havia el furgó K53 estacionat a la via 2 i l'automotor amb el que baixàvem l'acoblaria i se l'enduria a Ribes-Vila.
7 comentaris:
El més espectacular es que nevi a Núria en ple mes de maig.
Ja és a punt d'obrir el nóu túnel? Que'm dius!! Haurem d'acomiadar-nos doncs. El 2005 vaig fer amb uns amics la pujada a peu a Núria des del meteix Ribes (mítica la imatge que has capturat, amb el pont de pedra allà petitet a la cantonada de la foto). Haurem de tornar a anar-hi doncs, i dir adéu al traçat. Per cert que dóna por la quantitat de roca que hi ha adalt i pot caure en qualsevol moment.
Salutacions,
volem mes actalitzacions
Quan obriran el nou tunel?
mr.pickwick,en una excursio que vaig fer a nuria mitjans maig de 1994, va caure una molt bona nevada, i a primers d´octubre del 2005 tambe, llastima que em van robar la camera de fotos a barna.
david, dénia
Sóc un estudiant de Batxillerat i estic fent el Treball de Recerca del cremallera, per aixó tinc informació de primera mà. Els vagons "Sport Wagen" ex-Furka Oberalp són a Núria perquè a Ribes els van grafitejar, i serviràn per apartar definitivament els antics cotxes de pasatgers. Espero que la informació serveixi.
Marc
Gràcies per totes les aportacions a tothom. El nou túnel se suposa que es posarà en servei al desembre de 2008, quan es reobre habitualment la línia per a la temporada d'hivern.
Publica un comentari a l'entrada