06 de setembre 2009

A Núria amb les vies de l'estació renovades

Ahir vaig anar a Núria a fer un tomb pel Cremallera. Vam arribar justet a les 8:30 a Ribes Enllaç i pels pèls vam poder agafar el "Tren de l'Excursionista" on fan un 30% de descompte sobre el preu habitual del bitllet (que no és poc!). Vam pujar amb l'A11 en simple circulant com ja no pot ser d'altra manera pel túnel del Roc del Dui. A la boca sud ha desparegut l'agulla temporal que van situar-hi per accedir a l'antic traçat, per on ara hi ha una pista que s'utilitza com a camí alternatiu al camí vell de Queralbs a Núria.
En arribar a Núria vam veure que les vies de l'estació, que fins ara eren les originals de 1931 s'han renovat completament, incloses les agulles d'entrada, que ara estan motoritzades tot i que comandades pràcticament in situ, cosa que provoca més d'una corredissa al personal de Núria. Les noves vies de l'estació són amb travessa tipus Èpsilon però únicament amb una làmina de cremallera en lloc de les dues habituals. El què sí que es manté original del 1931 és l'agulla diagonal entre les vies 1 i 2 a la zona de mercaderies.

Altres novetats observades són la incorporació dels nous logotips de FGC (amb el quadrat verd i el logo de sempre desplaçat a la dreta) a tot el material i que trobo que no queda malament del tot, la finalització de la coberta de Ribes Enllaç on a la via 2 s'hi guarden els dos Sport Wagen i l'obertura de la Central de Reserves a la cotxera on es guardaven els cotxes a Ribes Vila, on s'han carregat interiorment el cotxe número 11 per situar-hi una oficina que dius, calia?

4 comentaris:

El Desi ha dit...

Esclar que no! Tinfrien que conservar tots els vagons en trajecte o exposició, no per utilitzar-los en tonteries!

jordi freixas ha dit...

joEvidentment que no era necessari.

Per cert... ja posats tinc un dubte sobre l'estació de Núria. Tenint en compte que el tram de la línia que requereix cremallera queda superat una vegada deixat enrere el túnel de Núria... com és que el rail dentat arriba fins als topalls finals?

Que potser resulta més econòmic així abans que treure la cremallera en el tram final?

Bernat Borràs ha dit...

La cremallera arriba fins al final perquè si no haurien d'instal·lar un sistema de transició de cremallera a dalt que imagino que surt més car que instal·lar agulles amb cremallera. Una altra cosa seria que hi hagués un tram llarg de línia en pla que compensés el fet de deixar la cremallera per guanyar velocitat.

jordi freixas ha dit...

Vaja... ja veig que els sistemes de transició a cremallera deuen ser més complexos del que en principi seria simplement inici o final del rail...