11 de setembre 2009

Viatge a Itàlia. Florència

Reprenent el viatge a Itàlia, el dia 11 d'agost vam fer el trasllat de Roma a Florència a bord d'un Eurostar per la línia anomenada la "Direttissima". El 1977 va començar-se a construir la línia que es va completar l'any 1992, reduint el temps de viatge entre ambdues ciutats a 1 hora i 20 minuts en un trajecte de 260 km. La velocitat màxima dels trens és de 250 km/h. La línia s'està modificant actualment a paràmetres de línia d'alta velocitat i circulació de trens a 300 km/h, que formarà part del corredor Berlin-Palermo.
El viatge en tren Eurostar va ser molt còmode, amb composicions de 12 cotxes i seients en disposició tertúlia de 2+2 amb tauleta al mig. Els seients no es giren ja que de fet els trens no paren de realitzar inversions de marxa a les estacions principals, ja que la majoria són estacions terme. De fet, el tren que vam agafar era un Nàpols-Milà, que havia de fer inversió de marxa a Roma Termini i a Firenze Santa Maria Novella. L'estació de Roma Termini és impressionant, amb més de 20 vies a l'aire lliure i on ningú s'exclama perquè la soterrin. Firenze Santa Maria Novella és una mica més reduïda però de característiques semblants, i el tren tampoc molesta per res. Destaca a les andanes de les estacions unes pantalles digitals on apareix el punt de parada de cadascun dels cotxes per tal que la gent es pugui situar abans que arribi el tren.

A la foto l'Eurostar que vam agafar estacionat a l'estació de Firenze Santa Maria Novella abans de seguir el trajecte cap a Milà.

1 comentari:

Jaume Coris ha dit...

Estic totalment d'acord amb el tema de les estacions, personalment trobo que a BCN s'ha deixat perdre l'oportunitat de tenir una ESTACIÓ (l'estació de França) i sempre més tindrem uns baixadors grans i luxosos. No crec que suposes tant de problemes invertir la marxa a E.França als AVE.