21 de maig 2008

FGC en estat de xoc

Avui ha estat un dia especialment complicat a la línia Barcelona-Vallès. Un tren n'ha atrapat un altre que estava parat a un senyal en vermell entre Les Planes i La Floresta, produint-se un xoc a una velocitat que a hores d'ara s'estima de 10 km/h. Sortosament l'accident no ha comportat pràcticament danys personals, excepte algunes contusions lleus.
Personalment no m'ha afectat el caos que s'ha format, estant tallada la línia de Sant Cugat a Les Planes primer i després donant pas alternatiu per la via 2 en aquesta zona. He passat pel punt del fatídic xoc cap a quarts de 4 i l'únic de diferent és que el comboi ha passat pel senyal lluminós a 5 km/h per precaució. A la resta del trajecte cap problema, i fins i tot han recuperat els horaris habituals.

Ara cal veure què ha fallat exactament, ja que tot i que es circulés amb l'ATP desconnectat per les obres del canvi d'enclavament de La Floresta és de suposar que el sistema atura-trens sí que hauria d'haver funcionat ja que els senyals lluminosos estaven encesos. De tota manera, encara és aviat per especular i caldrà saber les informacions que es vagin donant.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

El que jo no he arribat a entrendre és el per qué el maquinista no ha frenat abans. És que no hi havia visibilitat? Pel poc que he vist a la televisió era un tram recte. O és que els maquinistes estan tan ben acostumats als sistemes automàtics que a la que s'els treuen ja no són capaços ni de mirar per on van?
Prefereixo, és clar, inclinar-me a pensar que no havia visibilitat, perquè si no d'ara en endavant pujaré al metro i FGC amb bastant neguit.
Salutacions,

Anònim ha dit...

Aquests de FGC porten un mes que farà història! Entre la línia del Llobregat i això van i anem servits!

Bernat Borràs ha dit...

La visibilitat més aviat és reduïda, ja que si hi havia un tren parat en aquest senyal, venint des de Barcelona hi ha una corba a la dreta (no gaire tancada) des de la qual l'únic del què ha tingut temps és de fer una frenada d'emergència, que ha permès que el xoc hagi estat a baixa velocitat.

Bernat Borràs ha dit...

Un comentari important a fer: al bloc vaig dir que hi havia aturatrens però realment això no és així. A la Barcelona-Vallès únicament hi ha ATP com a sistema de seguretat, anul·lat l'ATP tot funciona manualment. En aquest cas tot plegat segueix sent estrany, ja que en moltes fotos dóna la sensació que el primer tren estava aturat més enllà del senyal en vermell i que per tant el cantó precedent estava lliure, si bé el tren es trobava tant a prop del senyal anterior que el tren següent no tenia temps de frenar en veure el vermell.