24 de febrer 2009

Viatge a Donostia (II)

Seguint amb el viatge del cap de setmana a Donostia, diumenge al matí vaig escapar-me a fer una matinal ferroviària. Vaig començar a l'estació de la capital guipuscoana, ja que teníem l'hotel ben bé al costat. Vaig agafar un bitllet a Irun i vaig pujar a la 440R que passava per Donostia a les 9:50 i amb el que arribaria a Irun a les 10:13. La línia fins a Irun és de doble via i circulació per l'esquerra, on encara es mantenen força pals de l'època de la companyia Norte. En part, era com anar per la línia Terrassa-Manresa per dir-ho així. Vaig passar per diversos baixadors i estacions, destacant sobretot l'estació de Pasaia on hi ha moviment pel port.
Un cop a Irun vaig deambular per les andanes amb una total tranquil·litat que fins i tot arribava a ser inquietant segons com; no hi havia quasi ningú i ningú em va dir res (com ha de ser de fet!). L'estació d'Irun recorda en gran part l'estació de Madrid-Chamartin, per la plataforma on s'assenten les vies (sobre formigó) i per les andanes i l'estil de marquesina que les cobreix. Irun té sis vies amb andana d'ample ibèric i dues d'ample internacional, així com una via més amb andana d'ample ibèric però que està a l'andana d'ample internacional. A més, té una zona de tallers i dipòsit i multitud de vies d'estacionament per a mercaderies, sobretot entre Irun i Hendaia. A Irun vaig poder veure la sortida del Talgo Unamuno cap a Barcelona, circulació de diversos trens de rodalies i algun moviment de maniobres d'una 310. Suposo que com que era diumenge no hi havia gaire moviment de mercaderies, imagino que els dies feiners deu ser bastant més animat. També durant l'estona que vaig estar allí van arribar dos Corails francesos, que deixaven passatge, canviaven la locomotora de costat i se'n tornaven de buit cap a Hendaia. Abans de marxar, vaig passejar-me per la zona del pàrking d'autocars on hi havia dos trens de CAF pràcticament iguals als de la sèrie 120 o 121 de renfe que eren pels ferrocarrils turcs. La matinal ferroviària continuaria, però ara per les vies d'EuskoTren...

1 comentari:

Anònim ha dit...

molt ben aprofitat el viatge, i el que queda per descobrir. a espanya ni aquesta màquina, que ja te una edat venerable ni els corails circularien. per cert, has tingut l´oportunitat de fotografiar alguna nez cassée (BB 7200 i derivades)?