Però el plat fort era el diumenge 17, en el qual hi havia programat com a acte principal l'arribada de dos trens de vapor a l'estació de Valls a les 12 del migdia; per una banda la Garrafeta vindria des de Salomó i per l'altra la Mataró ho faria des de La Plana Picamoixons. Quan hem arribat a l'estació, hi havia les dues Ye-Ye's de Lleida estacionades, que havien remolcat la Garrafeta des de Lleida. I a les 12 del migdia i de manera totalment coordinada han entrat simultàniament els dos trens previstos, la Garrafeta per la via 3 i la Mataró per la via 2. Molta gent ha assistit a l'acte i s'ha realitzat una festa popular amb la presència de les dues colles castelleres de Valls, els gegants i els trabucaires. A més, també s'ha descobert una placa commemorativa.
Posteriorment, s'han realitzat algunes maniobres tant per part de les dues Ye-Ye's que s'han acabat col·locant al capdavant de la composició de la Garrafeta i els cotxes 5000 de Lleida per un costat i una 269 que ha vingut des de Picamoixons i que s'ha acoblat davant de la Mataró. Tot plegat ha estat un acte ben organitzat i en el qual molta gent hem pogut gaudir de nou de trens històrics de vapor, cosa que darrerament semblava que a renfe/adif no els feia gaire gràcia veure.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada