04 de febrer 2008

Gornal recuperada, Bellvitge finalitzant obres

Avui he anat a Gornal, una estació a la qual des de l'octubre no es podia anar ja que estava tancada degut al desastre de les obres de la LAV. Dissabte passat, 2 de febrer, es va posar novament en servei el tram d'EuropaFira a L'Hospitalet-Av.Carrilet i dissabte que ve, dia 9, s'iniciarà el servei dels metros comarcals, reorganitzant-se completament la circulació de tots els trens a la línia Llobregat-Anoia. De fet, els R5 i R6 pararan a totes les estacions entre Barcelona i Martorell, excepte Colònia Güell, Santa Coloma de Cervelló i Martorell-Vila. A canvi, hi haurà trens cada 6 minuts entre Martorell i Barcelona i cada 20 minuts als ramals d'Igualada i Manresa. Tota una revolució que farà que per fi el metro del Baix Llobregat es pugui considerar com a tal.
Un cop vista l'estació de Gornal, que per cert ja ha estat totalment adaptada a PMR amb ascensors aprofitant el tall, he anat a Bellvitge però passant per la famosa passarel·la des de la qual es veu que el túnel de la LAV ja està acabat amb la via col·locada, a falta només de posar una bòveda per finalitzar-lo. A l'estació de Bellvitge he vist passar diversos trens i després amb una doble de 451 he anat cap a Montcada i Reixac, passant per Sants. Per poc no enganxo el Talgo XXI d'adif que es veu que poc minuts abans de les 5 per fi ha trepitjat les vies de Sants. Sembla que per fi l'AVE és a tocar!! A Montcada i Reixac he aprofitat les darreres llums del dia per fotografiar el talgo Mare Nostrum que ha passat a tota velocitat direcció Montpellier.

4 comentaris:

Oriol ha dit...

Hola Bernat!

Molt maca la foto d'aquesta 211!

M'ho sembla a mi o al cartell posa que està fent un R6 a Igualada? Seria estrany, ja que poques vegades han fer aquest servei, ja qte ho fan trens més moderns

Aprofito l'avinantesa per felicitar-te per el blog

Bernat Borràs ha dit...

Hola Oriol,

La 211 estava fent un S4 de Barcelona a Olesa però fa temps que els rètols de les unitats 211 no funcionen bé...

Gràcies per les felicitacions!

mix3 ha dit...

Els R6 ara per ara no paren a l'estació del Gornal. Penso que les 211 haurien acabat igual que les 111, amb el panell electrònic si no fos perquè, amb el temps, les acabaran retirant de la circulació, crec jo.

Una vegada recordo que vaig anar a Terrassa amb una 111. Ben estrany...

Salutacions i felicitats pel bloc, sóc un lector habitual des de fa alguns mesos

Joanet del cabàs ha dit...

Una gran feina!!! Molt millor que eñsR5 i 6 parin a totes les parades fins a Martorell ja que actuen com un transport públic i ofereix un millor servei a la gent que s'ha de desplaçar. I duplicar els trens entre Barcelona i Martorell també.
Ara; caldria reaprofitar i reformar les 211 enlloc de desguassar-les o enviar-les als llocs subdesenvolupats. És molt injust que ens quedem amb lo més nou i donar-los a ells la merda... No seria millor reciclar nosaltres el material i que ells també tinguin material nou??
Però, lo de multiplicar el circuit és molt millor; i més encara: que la línia sigui activa sempre i, si pot ser, fer-la gratuïta com a servei.
T'agrego al meu bloc: www.historiessantsenques.blogspot.com