10 de febrer 2008

Caçant Velaros, alguns en proves Tgn-Bcn

Avui hem anat a caçar trens d'alta velocitat. Feia temps que ho parlàvem i finalment aquest diumenge ens hem decidit anar-hi. La trobada l'hem iniciat a Martorell, on hem aprofitat per agafar horaris dels recent estrenats metros comarcals del Bages i de l'Anoia. Amb el cotxe hem anat després cap al primer punt de cacera a la LAV, al viaducte de Vinaixa. Tot i que ja hi havia estat, hem canviat de perspectiva, podent caçar trens amb el sol una mica més a favor; durant l'estona que hi hem estat han passat dos Alvia de la sèrie 120 i un AVE de la sèrie 103. A més, per la línia convencional ha passat un mercant, tot i ser diumenge. De Vinaixa hem intentat sense fortuna anar a fer fotos molt a prop de Vilaverd però després de perdre'ns i maniobrar pels carrerons del poble hem desistit i hem anat a petar al ferroport de Camp de Tarragona.

A Camp de Tarragona hem pogut veure l'Altaria Triana fent parada a la via 8, el qual hem pogut fotografiar amb calma i sense cap VJ incordiant, òbviament des de fora de les instal·lacions d'adif.

Ja a la tarda, hem provat sort al costat de la base de manteniment-PAET de Vilafranca, on preteníem caçar un AVE en proves. I sí, hem tingut sort i hem pogut veure un Siemens passant direcció sud a velocitat moderada. La darrera etapa de la cacera ha estat a Martorell, en concret al pont de Santa Llúcia, per on abans hi passaven els trens de FGC per un magnífic pont metàl·lic i ara hi passen els trens d'alta velocitat per un pont de formigó, tal com podeu veure a la foto del bloc. Des de l'altra banda del riu Llobregat hem esperat el mateix tren que havíem vist anant cap a Barcelona que passés, però just quan ja plegàvem veles i estàvem al pitjor lloc possible ha passat... decepció per al darrer tren però satisfacció per haver pogut caçar trens al tram en proves de Camp de Tarragona a Barcelona.

Esperem que la setmana vinent la "Maleni" ja fixi d'una vegada per totes la data de posada en servei comercial de l'AVE, que s'especula que serà el 19, el 21 o el 22 de febrer.

Si voleu recordar com era el pont metàl·lic de Santa Llúcia, que ocupava exactament el mateix lloc que l'actual de la LAV mireu aquesta foto: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjQjTBsQ4PemnpdAjEjvcKLeYPId7we6Uz4PsMkXJOIpTEoJJTi0b0Bwr9LCjRfHoFHba_q71ahO6E_FfdGgI1TbpblFzou0B2qrFfVVMHXR9em0SvLydaouRwtROQBWRTM-289LQ/s1600-h/P8100038.jpg

1 comentari:

Anònim ha dit...

Bernat, el teu bloc és cada cop més conegut. Fins i tot El País en parla: http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Trainspotting/elpepiespcat/20080218elpcat_12/Tes/