
A Monistrol he esperat uns curts 20 minuts amenitzats per l'arribada del Cremallera de Montserrat, que només combina per enllaçar amb els trens que van i vénen de Barcelona que es segueixen creuant a l'estació. El meu objectiu era fer una foto del creuament de R5 a Sant Vicenç de Castellet (on fins ara no hi havia mai encreuament excepte a una hora del matí) i per fer temps he anat fins a Manresa-Viladordis on he baixat del tren i he esperat un R5 a Martorell en sentit contrari que ha passat al cap de 5 minuts. Novament a Sant Vicenç-Castellgalí, el tren tot i no fer encreuament ens ha deixat a la via general (més allunyada de l'edifici de viatgers). En una darrera espera de 20 minuts més he pogut veure l'encreuament d'un R5 Martorell-Manresa i un R5 Manresa-Barcelona. Ha pujat força gent al tren, de manera que els nous metros comarcals a qui sí que han beneficiat molt és als usuaris que fan trajectes interns pels Bages o per l'Anoia. A més, a la línia del Bages els encreuaments es realitzen amb més rapidesa que a la línia Anoia, on no poden entrar dos trens simultàniament a la mateixa estació per raons de seguretat. Finalment, altres detallets que he observat és la instal·lació de càmeres i pantalles de TV per als maquinistes d'un estil similar a les de renfe (més petites això sí), per poder veure els viatgers en estacions en corba ja que ara els trens van en agent únic. Això en concret ho he vist a Castellbell i El Vilar, Sant Vicenç-Castellgalí i Manresa-Viladordis.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada