24 d’agost 2008
Madrid 2008. El nou "túnel de la Risa"
Durant l'excursió a Madrid vam tenir oportunitat de passar pel nou túnel que han construït entre Atocha i Chamartin. Aquest nou túnel complementa l'existent, per alleugerir la saturació d'aquell i per descarregar la línia 1 del metro de Madrid. El túnel té 7,5 km de longitud i presta servei des del 10 de juliol de 2008. De moment disposa únicament d'estació a Nuevos Ministerios, on s'ha construït una nova nau que podeu veure a la foto del bloc d'avui. S'està construïnt una estació a la mateixa plaza del Sol i en un futur es preveu obrir-ne una altra a Alonso Martínez. El túnel compta amb via en placa embutida en formigó, que li confereix un aspecte curiós, a més de catenària rígida i senyalització ERMTS. Per a recórrer el túnel vam utilitzar un tren de la línia C4 amb el que veníem des de Parla fins a Nuevos Ministerios i C3 de Nuevos Ministerios a Chamartín. A la foto del bloc podeu veure una doble de 465 (molt habituals a Madrid) en servei a la línia C3 amb destinació Aranjuez.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
5 comentaris:
Vaig veure en un vídeo que a les vies si pot baixar amb cotxe des de les andanes per si algun cop els bombers o ambulàncies haguessin de rescatar algú dins del túnel. senzillament flipant!
el tunel de la castellana es diu de la risa, perque es va començar a fer quan la republica i no es va inaugurar ben entrat els anys 60. aquest amb lo rapid que han anat i comparant amb barna podria ser el del cachondeo
david denia
La rapidesa i les millores del servei, com la joia que és que puguin entrar les ambulàncies i els bombres directament al tunel sense problemes, s'ho queden a Madrid i aquí ens deixen sense res. No hi ha dret!
Es flipant que hi càpiguen 2 465 acoblats, aquí hi hauria alguna estació (com arc de triomf) on no hi cabrien i els últims vagons en quedarien fora
Hi ha una cosa que em xoca de la foto: la catanària aèrea ja no és en cable sinó ja és metàl·lica com passa a les línies de metro, tant a Barcelona, Madrid, com la majoria de ciutats europees. A quines línies es canvia el tipus de catanària?
Espero que es prevegui fer-ho a Catalunya.
Publica un comentari a l'entrada