La ML1 és una línia de tramvia que ells anomenen metro lleuger, que en 5,4 km i 9 estacions uneix Pinar de Chamartin amb Las Tablas. És un tramvia un tant estrany, ja que de les 9 estacions només 4 són en superfície. La resta són soterrades i el recorregut és en túnel, amb corbes molt tancades que fan que el tramvia vagi molt lent. De fet es percep que aquí el tramvia, a diferència de Parla o Barcelona s'ha construït de manera que gairebé no molesti als cotxes, que sigui el mínim possible no fos cas que li treguessim terreny al vehicle privat. El nostre recorregut va ser des de Pinar de Chamartin, en un impressionant intercanviador d'enllaç amb les línies 1 i 4 del metro amb vestíbul amb tramvia antic inclòs a Antonio Saura, que era la primera estació a l'aire lliure que vam trobar.
D'altra banda, vam tenir la oportunitat de visitar l'estació sense servei de Chamberí, situada a la línia 1 del metro entre Bilbao i Iglésia. L'estació formava part de les primeres 8 que conformaven el metro madrileny inaugurat l'any 1919. La seva proximitat amb les estacions de Bilbao i Iglésia va fer que amb el perllongament d'andanes de 60 a 90 metres deixés de tenir sentit l'estació de Chamberí i es va clausurar l'any 1966. Des d'aleshores l'estació va romandre tancada, si bé es van conservar tots els objectes al seu interior ja que es van tapiar les boques d'accés. Malgrat tot, l'estació també va ser sotmesa a vandalisme fins que es va restaurar totalment per reobrir-la com a museu el març d'aquest any 2008. La veritat és que dóna gust passejar-se per l'estació que conserva tots els elements de l'època i que és com fer un viatge en el temps. El millor de tot és que quan s'està a les andanes antigues i passa un metro; és un museu viu. Tan de bo es pugués fer alguna cosa similar a Barcelona!
3 comentaris:
Dons si el ML1 es ven extrany, de fet el ML3 el vaig agafar i també es força extrany ja que passa per llocs on no hi ha res.
El ML1 te troços en superfice i troços soterrats degut a que la zona de Sanchinarro-Las Tabla que es per on dicorre aquest avanç rea un abocador el uqla va ser degudament copmactat per poder construir a sobre, així que no es van atrevir a fer un metro i van fer un metrolleuger per les zones que creien que no passaria res si feien tunel.
Per quan faran aixo amb Correus?...crec que estic somiant massa no?
Si hi han fet a Madrid et diria que aquí no ho faràn ja que som diferents, però com que tot és possible tinc l'esperança que ho acavin fent amb Correus.....
Publica un comentari a l'entrada