Per començar, parlar del viatge de Barcelona a Madrid en l'AVE directe que té sortida a les 7:30 del matí de Sants. El tren va sortir puntual de la via 1 de l'estació amb una ocupació no gaire elevada. Com que el tren no anava ple, ens vam traslladar de les nostres places del cotxe 8 a la cua del tren on per primer cop hi havia el vidre que separa el departament de viatgers de la cabina transparent! Així doncs, podríem gaudir de visió de la via des de darrere sense cap problema i a més sols en aquella zona. L'AVE arribava a les proximitats d'Atocha a les 10 del matí però es va haver d'esperar una bona estona per tenir via lliure a la terminal madrilenya. Finalment el tren va arribar a l'estació cap a les 10:08, 5 minuts abans de l'hora prevista si bé hagués pogut guanyar ben bé 5 minuts més si hagués pogut entrar directament. Queda clar que els horaris de l'AVE estan inflats per no haver de retornar diners si arriba tard.
Un cop a Madrid, agafaríem una 446 de la línia C4 fins a Parla. A destacar que la 446 es trobava en un estat impecable; de fet en tota la xarxa de rodalies per la que vam circular no vam veure ni un sol tren grafitejat i amb els trens molt nets, a diferència del què passa a Barcelona: potser som menys civilitzats aquí o és que allà vigilen i cuiden molt més els trens...?
Després d'aquesta extensa introducció anem a pel títol del post d'avui: el tramvia de Parla. Aquest tramvia és un cas especial ja que neix de la reivindicació municipal amb la vocació d'humanitzar el centre de la ciutat i garantir la mobilitat dels seus ciutadans. La línia és circular, té 12 km i 16 parades en doble via i uneix el centre amb els nous desenvolupaments urbanístics, especialment Parla Est, i també els diversos punts d'interès del municipi. Té enllaç amb la línia de rodalies a Parla Centro i en tindrà una de nova també a l'estació de Parla Norte, encara en projecte. Els tramvies són Citadis d'Alstom model 302, similars als del TRAM de Barcelona. La primera fase del tramvia es va posar en servei el maig de 2007 i el setembre de 2007 es tancava el cercle. Realment és admirable la posada en servei d'aquesta línia i de fet l'alcalde de la ciutat és un dels més votats d'Espanya en gran part per la introducció del tramvia a la població. El recorregut recorda en gran part els del TRAM de Barcelona, ja que també hi ha parts del trajecte amb gespa a les vies (si bé molt sovint aquesta gespa és artificial). El cercle es completa en uns 30 minuts ja que a la parada d'Estrella Polar el maquinista descansa abans de seguir trajecte. Com a curiositat, entre Av.Sistema Solar i P.Ind.Ciudad de Parla la doble via es separa i cadascuna discorre per un carrer diferent per donar servei a més habitants, ja que els carrers de fet són molt amples i de nova construcció. A destacar l'enllaç amb l'estació ferroviària de Parla (subterrània) que es realitza tot just sortint de l'edifici en una gran andana central sense ni tan sols haver de creuar cap carrer o cap via, tal com podeu veure a la foto del bloc d'avui.
4 comentaris:
El que és estrany és que una 446 vagi cap a Parla, quan normalment tot el parc mòbil de la C4 està format per Civia.
Doncs devia ser un dia estrany perquè vaig veure més d'una 446 anant cap a Parla... potser amb la recent ampliació de la línia C4 d'Atocha cap al nord hagin canviat les coses.
les maquines de venda de bitllets del tramvia són iguals que les d'aquí???
Les umnitatas del tranvia son provinents del ML de madrid.
A la C circulen majoritariament civies encara que per reforçar circulen 446
Publica un comentari a l'entrada