17 de febrer 2009
Monument curiós a Bagà
Avui he anat per una reunió de feina a Bagà i ens hem topat amb aquest monument d'un tren miner. En concret estava format per una locomotora elèctrica i dues vagonetes d'ample de via de 60 cm. Potser m'equivoco, però a la població de Bagà no em sona que hi hagués hagut mines antigament, si bé al Berguedà n'hi havia a molts llocs. També sé que a Coll de Pal hi ha una vagoneta tipus miner abandonada enmig del no res. Algú em pot confirmar o desmentir aquesta informació? Aprofito per agrair la paciència de la meva companya de feina per deixar-me fer quatre fotos a la composició minera.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
9 comentaris:
Molt curiós !
Curiòs, curiòs...
i a sant jordi, a cercs, en trobaras un altre
Pel que veig Bernat és una locomotora molt semblant a la que hi ha exposada a la Pobla de Lillet, i com ella n'hi ha com a mínim 5 mes al Clot de Moro. Eren propietat de "Carbones de Berga" i quan va tancar l'empresa van anar a parar totes les locomotores elèctriques al museu del transport, i d'allà ...
Segurament esta exposada per això
PD: són d'ample de via de 50cm.
La informació es correcta, jo la vaig veure fa uns mesos quan no hi havia tanta neu, em va estranyar veura-la alla en ming del no res, fins i tot creua la carretera, pero té pinta de que no la utilitzen molt sovint.
Lo de Coll de Pal t'ho puc confirmar: És de la desapareguda associació Trens Miners Turístics (TMT) de Vallcebre.
Seria molt interessant per la gent que escriu en aquest blogs, que s'informessim havans de donar noticies falses, i afirmar coses que desconeixen, especialment quan el tal anonim confirmar que la vagoneta de que parleu es de la desapareguda Associacio Trens Miners Turistics, aixo demostra la falsetat de la seva afirmacio i el
temps que fa que no s'informa de les activitats que realitza aquesta associació.
Al mateix temps que demostra, el poc coneixament que es te de la comarca, ja que Coll de Pal esta en el terme municipal de Baga, a tir de pedra de la estacio de la Masella, i l'associació Trens Miners Turistics, no hi te cap tren ni vagoneta en aquell indret, el traçat ferroviari miner recuperar pels membres d'aquesta associació, està situat Coll de Pradell al terme municipal de Vallcebre a mes de 20 kilometres de Coll de Pal.
A mes els membres d'aquesta associació i continuan trebant el la reccuperació de la mina, de diferent material ferroviari miner, a l'any 2008 han recuperat la major part del vagons de la darrera mina de carbó de Catalunya, Carbones Pedraforca de Saldes, els quals mes de vint, i circulant pel seu traçat ferroviari, actualment disposa de mes de 30 vagonetes totes en funcionament, aixì com de dues locomotores diesel, i tres pales carregadores tipo EIMCO.
I si ho voleu comprobar nomes cal anar-hi a fer un tomb per l'indret, i el que vulgui mes informació que contacti amb les persones que realment tinguin la informacio.
Per altre banda al terme municipal de Baga, han existit diverses mines especialment a prop de Coll de Pal, i posiblement aquesta vagoneta de que parleu sigui d'alguna d'elles, i la locomotora electrica prove de Carbones de Berga.
Si esteu interessats en les locomotores miners mire-ho aquest videos de la locomotora DEUTZ model GG66B i n. de fabricació 57657, que els membres de l'associació han restaurat, per donar servei ferroviari al traçat ferroviari miner de Coll de Pradell a Vallcebre.
A vegades admiren molt les grans locomotores, pero oblidem que els petits ferrocarrils son el primer que travesan tunels, i preparan el terreny, per que puguin pasar els seus germans grans.
Valdria la pena donar el reconeixament que es mereixen.
Per veure el video, en la pagina de YOU TUBE clicar "Deutz57657", gaudire-ho del petit tren.
No té gaire sentit aquest monument en aquesta població, perquè a diferència de molts pobles de l'Alt Berguedà, Bagà no havia tingut mines.
Publica un comentari a l'entrada