El viatge va començar a Terrassa on volia que em donessin un bitllet combinat rodalies+AVE, que et permet viatjar gratuïtament en tren de rodalies fins a Sants. Com que ni a la màquina autovenda me'n vaig sortir ni a la taquilla tampoc sabien com fer-ho, ens van acabar donant una devolució exprés i llestos. Durant el trajecte a Sants vam comprovar com la nova estació de Terrassa Est ja està pràcticament enllestida i ben aviat entrarà en servei.
Un cop a Sants, i després d'esmorzar una mica, ens dirigim cap al control general d'accés a la zona AVE on per deixar-te passar et miren si duus efectivament un bitllet per a l'AVE i després has de passar l'equipatge i bosses de mà per un escàner de rajos X. Un cop a l'interior de la zona AVE destaca la gran quantitat de bancs que hi ha i unes pantalles on hi ha posada la televisió, amb volum i tot. Crec que en aquest cas hi havia posada alguna cosa d'esports. Fem una mica de cua per passar el segon control d'accés, en aquest cas per baixar ja a l'andana de la via 3 on agafaríem l'AVE 3102 amb destinació Madrid Puerta de Atocha amb un temps de viatge de 3:23. Un cop a baix, aprofito per fer fotos sense que ningú em digui res (cosa estranya però lògica sent el quart dia de servei) on destaquen les agulles bretelle entre les vies 2-3 i 4-5 i dues composicions del Talgo XXI d'adif estacionades al final de la via 4. També hi ha molts Siemens 103 per l'estació.
Ens acomodem al cotxe 7 i a les 9:59 el tren comença a moure's. La suavitat i el silenci amb el que ho fa és el que més destaca. Per megafonia se'ns dóna la benvinguda i ens dirigim cap al famós i polèmic túnel de Bellvitge on en alguns punts encara es veuen operaris que estan finalitzant les sortides d'emergència i ventilació. Anem guanyant velocitat mica en mica i passem pel Prat de Llobregat on es veuen les andanes ja finalitzades i il·luminades, de decoració molt similar a les de l'estació de rodalies. De moment els trens no s'aturen a El Prat de Llobregat ja que l'exterior de l'estació encara està per finalitzar. Seguim el trajecte ja per l'exterior en paral·lel al ramal de mercaderies de Can Tunis a uns 200 km/h, guanyant mica en mica velocitat. A partir de Martorell el tren ja passa de 250 km/h però no és fins passat Vilafranca del Penedès que arriba a pràcticament 300 (299 km/h) segons els indicadors del Velaro. A les 10:32 ja som a Camp de Tarragona; el tren arriba 2 minuts abans de l'hora prevista. A les 10:36 sortim de nou i en aquest cas sí que assolim els 300 km/h durant el trajecte. També aprofitem per recórrer el tren, amb l'esperança de poder veure la cabina si bé com era d'esperar el vidre estava opac, tant el de la cabina de davant com la de darrera. A les 10:59 arribem a Lleida Pirineus, també uns minuts abans de l'hora prevista. El viatge ha estat molt fugaç però còmode anant en classe turista on hi ha espai de sobres per poder estirar les cames i estar de manera confortable.
A la tarda, a les 15:38 arriba l'AVE 3133 procedent de Madrid a la via 1 de Lleida Pirineus i embarquem al cotxe número 6 en aquest cas, que té una ocupació força elevada, més que a l'anada. Durant el trajecte de tornada, intentem de nou tenir la visió de la cabina però novament porten el vidre opac en tots dos casos. Vam preguntar al supervisor del tren però no podia fer-hi res ja que es veu que els maquinistes i la tripulació no es comuniquen i que són com dos móns totalment diferents. Així que ja es veu a venir que mai tindrem el vidre transparent a no ser que ens fem amics del maquinista abans... Durant el trajecte arribem a una punta de 301 km/h i en un tres i no res ja som a Camp de Tarragona, on arribem amb algun minut d'avançament. Sortim a les 16:13 cap a Barcelona assolint els 300 km/h durant bona part del trajecte. És curiós passar pel túnel urbà de Vilafranca a aquesta altíssima velocitat. A partir de Sant Sadurní d'Anoia el tren comença a reduir molt paulatinament la velocitat anat a uns 200 km/h fins el viaducte de Sant Boi, on afluixa encara més per circular a uns 80-100 km/h entre El Prat i Sants. Arribem a la via 5 de l'estació barcelonina amb molts minuts d'avançament (ben bé uns 7) però és que dóna la sensació que els horaris estan bastant inflats, tot i que s'entén que no se la vulguin jugar d'entrada. Faig algunes fotos més per les andanes de l'AVE sense cap problema i anem a agafar el rodalies novament cap a Terrassa, altre cop amb una devolució exprés.
7 comentaris:
Bernat, bon dia. Crec haver llegit que els bitllets rodalies+AVE només els donen als viatgers "vip" de l'AVE, vull dir aquells que viatgen amb el bitllet més car. Que és una mica contradictori, perquè si el que vols és promocionar l'us de l'alta velocitat entre la població de classe mitjana-baixa, que segurament aniran a Sants en rodalies i et compraren el bitllet més barat per l'AVE, haurien de ser a aquestes als qui els hauries de "regalar" el bitllet del tren per anar a Sants. Això, o fer-ho per a tothom.
Doncs en el meu cas anàvem en turista i m'ho van donar igual. No sé, jo també crec que ha de ser per a tothom.
Tinc una pregunta pertu, Bernat.
També circulan Patos a part dels Velaros a linia d'alta velocitat Barcelona-Madrid?
També tinc que dirte que un bon lloc per caçar AVES a 300 per hora es l'Arboç.
Salutacions.
Doncs els patos de moment no circulen pel tram Zaragoza-Barcelona. Sí que crec que ho fan de Madrid a Zaragoza i Huesca. Imagino que més endavant, si incrementen freqüències sí que acabaran venint a Barcelona els patos. Ja es veurà.
També circularan els ave 100?
no ho crec que circulin els ave 100, destinats a la LAV sevilla - madrid.
tinc entes que circularan AVE 103 i algun 102
abans els 100 circulavan per la lav madrid-lleida.
Publica un comentari a l'entrada