17 de març 2008

Per fi he caçat tren Seat FGC!! (i cacera LAV...)

Avui per fi he pogut caçar el tren de la Seat de FGC. De tota manera, m'ha fet patir. Com que avui tenia festa, volia caçar-lo "a lo grande" fent fotos tant del tren matinal (que surt teòricament de Martorell a les 6:28) com del del migdia. Així doncs, he matinat de valent per anar a Martorell-Vila a esperar el desitjat tren. Però després d'una hora d'estar allà i passar literalment d'estar tot fosc a estar del tot clar, ni rastre del tren. Imagino que deu haver-hi molts dies en què només circula el del migdia.
Així doncs, una mica decepcionat he seguit amb el meu pla, que era anar a fer una caça intensiva d'aus per la LAV ja que els dies feiners hi ha força més trens que els caps de setmana. He començat a la vora del Camp de Tarragona, per anar pujant cap a Riera de Gaià, La Pobla de Montornès, Roda de Barà i El Vendrell, on ha finalitzat la sessió matinal de cacera de Velaros.

Aleshores ha estat quan me n'he anat altre cop cap a FGC, fent abans una petita incursió a la zona de la Seat de Martorell per comprovar si els vagons estaven carregats de cotxes. Per sort, sí que ho estaven així que era força segur que per fi podria veure el tan anhelat tren. Un cop a Sant Vicenç dels Horts, estació que he triat perquè té una bona recta on el llarg tren imaginava que hi cabria a la foto, he vist el potasser estacionat a la via central que hi ha direcció Barcelona, esperant pas per seguir el seu viatge de buit cap a les mines. Ha estat ben bé mitja hora parat, fins que ha sortit darrere un S8. I finalment, a les 14:27 apareixia per la corba el magnífic conjunt, que per si no fos poc a sobre anava encapçalat per una doble tracció de veteranes locomotores de la sèrie 1000!! No cal dir que el plaer ha sigut immens, i he fotografiat el tren a dojo mentre passava a bona marxa per l'estació cap al port de Barcelona.

Finalment, un cop superat aquest deliciós moment, he acabat el dia ferroviari caçant més Velaros per la zona del Penedès, en concret a la zona de Lavern, Sant Sadurní d'Anoia i al punt de banalització de Gelida.

4 comentaris:

Adolf ha dit...

Doble tracció a FGC. Anem endavant! Bona foto i feliç composició.
Dissabte vaig circular amb una 1000 al museu basc del ferrocarril, com a locomotora històrica...jeje...

Jordi ha dit...

Per fi torno a tenir internet (hem passat de viure a Vilafranca a Vic, o de la paella a les brases en sentit Rodalies) i es un plaer tornar a llegir les teves entrades ferroviàries.

Gràcies per les bones estones!

Anònim ha dit...

Poques imatges poden ser mès ferroviaries, que les Alsthom "pota negra" de Catalans, funcionant com els vells temps.
Escoltar l'entrada de punts de tracció i l'escapament a ple rendiment es música clàssica, i la sort que vas tenir espero tenir-la aviat. Vull escoltar els nous motors finlandesos, que deuen portar la mateixa marxa que els MGO originals.

Anònim ha dit...

bernat, enhorabona. quan pugi a barna vull anar a fer fotos dels seat. jo dimarts,que tenia festa, vaig alçar-me a les 5 per anar de dénia a calasparra(murcia) i vaig fotografiar un butanero amb doble traccio i un tren de tremujes amb doble 333.3, altaries variats, i vaig anar a la encina a fotografiar patitos, i un mercant amb una 251, japo i mitja
endavant
david, denia