27 de març 2008

Setmana Santa: telefèrics pirinencs

Tot i que una mica tard, escric una entrada sobre dos telefèrics que vaig poder veure durant les vacances de Setmana Santa que vam passar a Espot en companyia de la meva estimada xicota. Aprofito aquest espai per agrair-li enormement la paciència que té amb mi i com aguanta les meves neures ferroviàries.
El cas és que durant l'estada vam fer una excursió a la Val d'Aran i a Luchon. A la Val d'Aran a l'estació d'esquí de Baquèira-Beret hi ha un nou telecabina que enllaça la zona baixa de les pistes al costat de la carretera amb la zona intermitja. Era una de les instal·lacions que em faltava per trenscat.cat i per fi en podré posar una referència.
L'altre telecabina, tot i que ja està fora de l'àmbit de Catalunya i Països Catalans és força més espectacular. És el que enllaça la vila de Luchon amb l'estació d'esquí de Superbagnères, pujant 1.200 metres de desnivell en només 8 minuts. Entre 1912 i 1966 va haver-hi un deliciós cremallera electrificat amb catenària de dos cables que hi pujava però la construcció de la carretera va fer que acabés per desgràcia tancant. Tenint en compte que els paisatges allà són espectaculars, amb vistes de l'Aneto des de la part alta, el viatge havia de ser realment meravellós i és realment una gran llàstima que ja no hi sigui. Era el tercer cremallera que ha existit als Pirineus, juntament amb el de Núria i el de La Rhune.
Podeu veure un vídeo d'aquesta línia a http://www.dailymotion.com/fifitou/cremaillere

1 comentari:

Unknown ha dit...

Hola Bernat!

Aprofisto per felicitar-te per aquest magnífic blog que cada dia m'agrada més. Aquests dies jo els he passat a Estèrri d'Àneu, anant a esquiar a espot. Espero que tot et vagi bé

Oriol