Hi he arribat amb una unitat 447 des de Barcelona, que encara no tenia programada la megafonia per anunciar la nova estació. Només baixar la primera sensació és de nou, si bé hi ha molt formigó. Segueixo reiterant que hauria estat millor visualment fer-la en talús en lloc de tanta paret, encara que haig de reconèixer que així hi haurà més espai pel park&ride i que la solució escollida per protegir les andanes està prou bé, és diferent. A les andanes destaca sobretot el nou mobiliari i el conjunt de panell indicador i rellotge de nou disseny. També té molta presència la megafonia, que anuncia un tren alguns cops més de deu minuts abans que arribi de manera una mica massa insistent. Del nivell de les vies m'ha agradat que l'andana es veu ampla, potser una mica freda en el seu conjunt, i està bé com a tret diferencial l'estructura metàl·lica que cobreix una part de les vies. Cal fer esment que encara s'estava acabant una de les sortides d'emergència, col·locada al costat Barcelona com si d'una estació subterrània es tractés.
Pujant ja al vestíbul, l'escala mecànica de la via 1 no funcionava, obligant a pujar per les escalinates, que són molt estretes i amb prou feines passen dues persones de costat. A més, són molts graons fins al vestíbul. Abans d'entrar a l'edifici de viatgers hi ha unes portes automàtiques de vidre. Un cop dins, el vestíbul dóna la sensació que està molt ben aïllat de l'exterior ja que amb prou feines se sent res de fora. La sala d'espera és molt acollidora, amb una vidriera que dóna sobre les vies amb els boscos de Torrebonica de fons. Passades les barreres tarifàries trobem dues màquines de venda de bitllets però també taquilla, que comparteix funcions amb una cafeteria que hi ha a l'edifici de viatgers.
En definitiva, una estació nova que està força ben muntada a grans trets, però que cal cuidar, especialment els llargs metres de parets que hi ha ja que per desgràcia tots sabem el què passa en aquest país últimament en aquests temes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada